- A-Z
- Interculture journa...
- Jahrgang 14
- Ausgabe 25
- Über die Relevanz v...
- Other
-
Experience in cross-cultural training research: Three relations between training research and professional training practice
- Author
- published
- 2015
- size
-
11 - 28
- keyword(s)
-
Erfahrung
experience
intercultural communication
intercultural training
interkulturelle Kommunikation
interkulturelles Training
sciencepractice- dialogue
Wissenschaft-Praxis-Dialog
- abstract
-
Ausgehend von einer Verortung des Erfahrungsbegriffs im Kontext der Sozial- und Kulturwissenschaften ist es das Ziel dieses Aufsatzes, das Verhältnis zwischen interkultureller Trainingsforschung und professioneller Trainingspraxis aus drei Perspektiven näher zu bestimmen: Erfahrungen können erstens als theoretischer Untersuchungsgegenstand, zweitens als methodische Lernressource und drittens als diskursive und praktisch-konzeptionelle Komponente für das Design interkultureller Aus-, Fort- und Weiterbildungsmaßnahmen herangezogen werden, um im Wissenschaft- Praxis-Dialog zu vermitteln.
The main objective of this article is to determine the relationship between intercultural training research and professional training practice from three perspectives based on a positioning of the concept of experience in the context of social and cultural studies: experiences can firstly be considered as an object of research, secondly from a methodological perspective as a learning resource and thirdly as a discursive and practical- conceptional component for the design of intercultural education programmes and cross-cultural trainings in order to negotiate the science-practice-dialogue.
- rubric
- Articles